Jak dowiedział się serwis Autosport, Formuła 1 rozważa jednorazowy zakaz stosowania ruchomego tylnego skrzydła. Wątpliwości budzi Grand Prix Monako, szósta runda tegorocznych mistrzostw, a kwestią sporną jest oczywiście bezpieczeństwo uczestników.
Unikalna charakterystyka ulicznego toru budzi obawy wielu kierowców. Dodatkowo, w skład pętli liczącej 3340 metrów nie wchodzi wystarczająco długa prosta, pozwalająca na skuteczne użycie mechanizmu redukującego opór tylnego skrzydła.Większy niepokój wywołuje jednak perspektywa wykorzystania DRS w trakcie wolnych treningów oraz kwalifikacji. Podczas sobotniej czasówki zawodnicy mogą bowiem podejmować zbyt duże ryzyko, starając się pokonać szybkie zakręty szybciej, z obniżonym dociskiem.
Oficjalna decyzja nie została podjęta, ale FIA rozważa jednorazowy zakaz. Zespoły i kierowcy omówią sporną kwestię podczas zbliżającego się Grand Prix Turcji, a ostateczna decyzja ma zostać podjęta jeszcze w trakcie weekendu czwartej rundy, w Stambule.
22.04.2011 12:56
0
Gdzie tu problem? 2 lata temu używali na nim KERS, więc nie widzę problemów z tym skrzydłem.
22.04.2011 13:02
0
Ja osobiście jestem za rezygnacją z korzystania z DRS na tym torze, bo jeżeli coś się popsue i skrzydło nie wróci na właściwą pozycję to konsekwencje będą bardziej dotkliwe niż na innych torach, gdzie zazwyczaj po prostu wyjedzie się na pobocze...
22.04.2011 13:04
0
od jakiegoś czasu dręczylo mnie pytanie: gdzie będzie strefa DRS w Monako. Okazuje się że może jej nie być wcale. Najlepszymi miejscami mogłyby być tunel albo 'prosta' start meta
22.04.2011 13:06
0
@1 Tak, ale KERS nie zmniejsza przyczepności, a jeżeli co 15 minut ktoś będzie blokował tor po uderzeniu w ścianę to nikt nie skorzysta z treningu.
22.04.2011 13:11
0
Mogło by być fajnie. Jak w 96 roku kiedy dojechało 6 zawodników hehe
22.04.2011 13:14
0
3@ miałem ten sam dylemat, gdzie strefa DRS będzie w Monaco? Zakaz używania tylnego ruchomego skrzydła na tym torze wydaje się najbardziej sensowną decyzją. Szkoda że profesor Monaco nie pokaże w tym roku potencjału R31 na tej słynnej pętli w mieście.
22.04.2011 13:20
0
1. krzysiek000 bezsensowna uwaga, co ma piernik do wiatraka
22.04.2011 13:22
0
ja jestem za całkowitym zakazem używania ruchomego tylnego skrzydła. po pierwsze: to faworyzuje jednego kierowcę kosztem drugiego, po drugie: co, jeśli trzech lub więcej kierowców jedzie w odstępie mniejszym niż sekunda? wówczas ten, który jest najbardziej z tyłu nie otrzymuje żadnej przewagi, a powinien, zgodnie z intencją wprowadzenia przepisu, takową dostać
22.04.2011 13:31
0
8@ to akurat prawda z tym co napisałeś "ten, który jest najbardziej z tyłu nie otrzymuje żadnej przewagi, a powinien, zgodnie z intencją wprowadzenia przepisu, takową dostać"
22.04.2011 13:48
0
Dobry pomysł. Prostej to tam nawet nie ma. Tunel jest łagodnym zakrętem... Start-meta także. Nie sądzę, aby używanie tam DRS było bezpieczne... Pamiętajmy, ze okrążenie takiego toru jak Monako wymaga 100% koncentracji, kierowca nie może się rozpraszać jakimś tam przyciskiem. KERSu używa się pewnie w tych mniej wymagających częściach toru, ale ciekawe ilu kierowców probowałoby ostatnią szykanę pokonać bez docisku?
22.04.2011 14:08
0
ja myslę ze jak jest ruchome tylne skrzydlo, powinno sie go uzywac nawet w monako, to kierowca bedzie go uruchamial i powinienem wiedziec kiedy go wlaczyc i czy nie spowoduje to wypadku, co jest mozliwe, jest DRS- niech uzywaja nawet jesli mialoby to spowodowac odpadniecie z wyscigu. pzdr/
22.04.2011 14:08
0
Jak najbardziej dobry pomysl. Niestety, w razie problemów ze skrzydłem i nie możnosci powrocenia do normalnego polozenia, oznacza duze prawdopodobienstwo dla kierowcy, ze skonczy na barierkach. Co do braku Roberta..no coz, bardzo ubolewam nad tym, ze go nie zobaczymy w Monako :( Rok temu walczyl o PP z Redbulami. Teraz auto jest lepsze niz R30 oraz ma zalety ktore dobrze wykorzysta w Monaco. Przede wszystkim wydech, który oprocz docisku, powoduje, ze silnik ma dobra charakterystykę w zakresie niskich obrotów. Monako ma duzo wolnych sekcji, gdzie silnik pracuje na niskich obrotach. No coz, mam nadzieje, ze co sie odwlecze to nie uciecze ;]
22.04.2011 15:26
0
@10. athelas "Tunel jest łagodnym zakrętem... " chyba nie do końca, skoro Hulkenberg się na nim rozbił przez to, że nie miał kawałka przedniego skrzydła (tym samym nie miał docisku).
22.04.2011 16:53
0
7. Porky2 A jedno ma z drógim dużo wspólnego piernik jest z mąki, a mąkie kiedyś w wiatrakach produkowano ;) A na serio to nie widze przeciwskazań...
22.04.2011 19:47
0
Mysle, ze jesli dojdzie do tego, to będzie to dobra decyzja. Nie ma gdzie za bardzo uzywac tam tylnego skrzydla, a jesliby na upartego gdzies te strefy znaleźć, to uzycie tego skrzydła groziłoby bliskim spotkaniem z bandami. Tak wiec moze to i lepiej, ze DRS będzie zakazany w Monako.
22.04.2011 20:02
0
popieram tą decyzje
22.04.2011 20:43
0
@13 ok, ale Hulkenberg nie miał przedniego skrzydła.. a to duża różnica
22.04.2011 21:38
0
nie popieram skoro smigali tam z kanalem F to z DRS tez dali by rade
22.04.2011 23:07
0
Może i lepiej:P, bo jak ktoś nagle wjedzie do kasyna:P , to przegra wszystko:P, albo wypadnie z toru i wskoczy do wody:P to utonie w długach:P:P
23.04.2011 09:45
0
@5. wariat133 tak naprawdę to było czterech. Bo Salo, Hakkinen i Irvine "pocałowali się" na kilka okrążeń przed zakończeniem tego wyścigu ale zostali sklasyfikowani. Z drugiej strony była to jedna z okazji dla Badoera aby przeszedł do historii jako zdobywca pierwszych punktów dla słabiutkiego Forti. Niestety Włoch przez nieuwagę spowodował kolizję z Villeneuve'm. Kanadyjczyk chyba nieźle wtedy klął na Włocha.
23.04.2011 13:23
0
@pjc no tak tak z pamięci strzelałem ale obejrzałem na youtube jeszcze raz i faktycznie, emocjonujący wyścig. tak sobie pomyślałem że bez drs to redbull może jeszcze bardziej odskoczyć rywalom w monaco lub na odwrót jak redbull będzie miał problem z kers to będą szanse na walkę z RB.
23.04.2011 13:38
0
@wariat133 może być tak jak piszesz w przypadku RB. Ja osobiście liczę,że jednak jakiś kierowca ze słabszych zespołów zabłyśnie. Może Kobayashi?
23.04.2011 15:02
0
Lepszy wariant na ten tor to chyba jednak rezygnacja z DRS, Kers co prawda jest i jakoś na Monaco wcześniej też był, ale kierowcy przeważnie na prostej go włączali, a tutaj już jednak trochę będzie zabawy, włączyć i wyłączyć na odpowiedniej długości to a jeszcze jakby któremuś do głowy strzeliło żeby Kers włączyć w tej samej chwili to by się to mogło źle skończyć.
23.04.2011 16:24
0
Niech jadą z DRS to przynajmniej będą jakieś szybkie kółka!!!Kubicy nie ma to się nie martwię czy ktoś się rozbije czy nie!!!
23.04.2011 17:03
0
24. kamilas7-na ustawke nie wybierasz się ????żal Mi takiego kibica (kibola)
23.04.2011 17:26
0
lepiej niech jadą bez DRSa. tam jest i tak dużo emocji. poza tym to wolny tor, nie ma gdzie się rozpędzić
23.04.2011 21:05
0
Jedziemy z DRS albo spadnie oglądalność ( o 1 ale spadnie). Jest gdzie. Niech beda emocje!! F1 chyba ma byc dla gosci z jajami a nie dla "cipciaków"
23.04.2011 21:58
0
27. maxis12 Z jajami? Ostatnio to chyba z grubymi portfelami...
24.04.2011 06:07
0
Robert wyszedł ze szpitala moi mili :)
24.04.2011 06:55
0
Też już zdążyłem przeczytać. Wesołych Świąt!!!
24.04.2011 07:21
0
Wyszedł, wyszedł. Wesołych świąt!!!
24.04.2011 08:27
0
A mnie się wydaje że drs powinien być ale tylko w wyścigu. Byłoby ciekawie i trochę większa możliwosć wyprzedenia. W treningach i kwalifikacjach nie powinni go używać bo kierowcy by ryzykowali i by to się na bandach skończyło
24.04.2011 09:38
0
Monaco będzie bez DRS ale za to z Robertem w boxie.
24.04.2011 10:39
0
zakazu DRS z Monako można było się od dawna spodziewać podobnie zakazać mogą używania w zakręcie Eau Rouge i 130R, bo w zeszłym sezonie kierownictwu (lub komuś podobnemu) wyścigu w Belgii niezbyt się podobało, że Eau Rouge przejeżdżają z aktywowanym f-ductem ;] teraz być może zrobią tam elektronicznie strefę, gdzie DRS nie będzie mógł zostać w ogóle aktywowany
25.04.2011 13:38
0
@koniarek1996 z całym szacunkiem, ale wyścig chyba niesie za sobą większe prawdopodobieństwo wystąpienia kolizji niż np.kwalifikacje.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się